600 TL ve üzeri alışverişlerinizde kargo bedava!
Avrupa Resminde Gerçek Duygusu - Mazhar Şevket İpşiroğlu | Yeni ve İki
%23 indirimli

Avrupa Resminde Gerçek Duygusu

ISBN / BARKOD : 9786058607705
Üretici : HayalPerest Yayınevi
Yazar : Mazhar Şevket İpşiroğlu
Sayfa Sayısı : 224
Konu Sanat - Mimarlık / Sanat - Diğer
Rönesans ve Barok, Avrupa tarihçilerinin eserlerinde birbirinden bütünüyle ayrılan iki düşünüşün, iki dünya görüşünün dile gelişi diye gösterilir: Bir yanda akıl ölçüleri, geometrik düzen; Rönesans maddeciliği, öte yanda hayal Yazının devamı...
STOKTA YOK
Liste Fiyatı : 42,00
Kitapsahaf Fiyatı : 32,34
Kazancınız : 9,66

Ürün Özellikleri

Stok Kodu

9786058607705

Boyut

150-230-0

Sayfa Sayısı

224

Basım Yeri

İstanbul

Basım Tarihi

2013-04-19

Kapak Türü

Karton

Kağıt Türü

2.Hamur

Dili

Türkçe
Rönesans ve Barok, Avrupa tarihçilerinin eserlerinde birbirinden bütünüyle ayrılan iki düşünüşün, iki dünya görüşünün dile gelişi diye gösterilir: Bir yanda akıl ölçüleri, geometrik düzen; Rönesans maddeciliği, öte yanda hayal gücü, hayat akıcılığı ve fikircilik; bir yanda Antikitenin devamı, öte yanda Ortaçağın yeniden canlanması... İki dönem arasında bundan daha büyük bir ayrılık olamaz gibi geliyor. Fakat gerçekten aşılmaz bir uçurum karşısında mı bulunuyoruz? XVI. ve XVII. yüzyıllardan iki resim alıp, bunları kendi başlarına karşılaştırırsak bu soruya belki evet denilecektir. Fakat başka bir kültür çevresinden bir eseri, örneğin Levninin bir minyatürünü bunların yanına koyduk mu, o kadar aşılmaz gibi görünen bu ayrılık birden küçülecek; Avrupalı ustaların eserleri arasında, ayrılıktan çok benzerlik göze çarpacaktır. Rönesans maddeciliği ile Barok fikirciliğini birbirine bu kadar yaklaştıran, Avrupa sanatında üslup ayrılıklarını görece ayrılıklar haline sokan bu benzerlik nedir? Bu soru bizi Avrupa sanatında gerçek sorunu ile karşılaştırıyor. Bilindiği gibi XIV. yüzyıl sonunda batının fikir tarihinde büyük bir değişiklik olur ve bu tarihe kadar tabiatüstü soyut kavramlarla çevrili bulunan biçim isteği tabiata, gözle görülen, elle tutulan gerçeğe yönelir. O zamandan bugüne kadar gelen Avrupa sanatını, hep bu yol üstünde, yani gerçeğe doğru bir gelişme olarak anlayamaz mıyız?
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.


Yorum yaz
Bonus Kart Taksitli
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
2
17,79   
35,57   
3
12,40   
37,19   
4
9,70   
38,81   
5
8,09   
40,43   
6
7,01   
42,04   
7
6,24   
43,66   
8
5,66   
45,28   
9
5,21   
46,89   
Maximum Kart Taksitli
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
2
17,79   
35,57   
3
12,40   
37,19   
4
9,70   
38,81   
5
8,09   
40,43   
6
7,01   
42,04   
7
6,24   
43,66   
8
5,66   
45,28   
9
5,21   
46,89   
Kapat